TORSDAGEN 5 DECEMBER 2013!

Igår, torsdagen den 5 december, var en stor dag för denna flicka. Mycket större än vad jag någonsin kunde trott. Bara att jag tog totalt över 225 bilder säger kanske lite (wops!) dock ska jag också tillägga att många ska jag sortera bort, eftersom jag i studens hetta säkert tog dubletter både 1, 3 och 25 gånger.. Men jag börjar från början.

Dagen började med att jag väcktes av den storm som ni kallar Sven. Han var här också, dock ingen snö, bara regn och  blåst. VÄLDIGT MYCKET BLÅST! Till exempel hade det ”plank” som delar vår trädgård från jag-vet-inte-riktigt-vad-det-är

2013-12-05 11.32.46

(ser ni något för regndropparna, hursomhelst, det brukar vara ett helt blått plank, ni ser kanske ett hål mitt i?, jag kan inte fixa en bättre bild för senare på dagen fixade de till det, så nu är det helt igen!)

Sen funderade jag på om det var värt att gå på en föreläsning och kom fram till att det var det, så jag gick till skolan.. var på föreläsningen och sen fortsatte vi (Julia, Elin & jag) till en pub för att vänta på att klockan skulle bli tre, då vi trodde att HANSON skulle träffa fansen och gå en promenad, en del av ett välgörenhetsprojekt, men på grund av vädret blev det inställt..

Dock träffade jag några fantastiska svenska tjejer som skulle gå på konserten med Hanson på kvällen, vilket jag också skulle, så jag fick gå med dom! Snällt. Åkte hem för att äta, och byta om och sen tillbaka. Eftersom det var fantastiska människor så fick jag hoppa in i på det stället där de stod i den visserligen inte allt för långa kön, men ändå. (Jag hade ett nr på min hand, som ”bevisade” att jag varit där, men det var ingen som tog illa vid sig, som utryckte det högt i alla fall!)

Kl 19.00 så öppnades dörrarna och in klev vi. Och fick bra platser på typ 5e-6e raden med människor. (ibland är det bra att vara 1,75m så jag kände att det var okej, och de bakom mig var längre så det kändes inte för illa. Så började nästa väntan. En bra kille var förband. Kommer dock inte alls ihåg vad han hette, men jaja. han var helt okej.

2013-12-05 19.59.27

Sen kom de in och ja, som sagt 225 kort säger vad det säger. Och jag vet inte var jag ska börja. Det var väldigt, väldigt bra. Jag vet verkligen inte hur jag ska beskriva det. Istället kommer lite bilder:

2013-12-05 20.42.33

2013-12-05 20.50.07

2013-12-05 21.07.51

2013-12-05 21.15.49

2013-12-05 21.32.43

IMG_0200

Konserten tog slut, helt okej längd på den. Kanske 1,5 timme, vet inte. Kanske lite längre.
De tjejerna jag ”var där med” är riktiga fans, som varit på flera konserter och för dem var det självklart att stanna och vänta tills bandet kom ut, vilket vi gjorde. En halvtimme kanske, sedan kom de, de gick in i bussen och det såg ut som om det inte skulle bli något mer, men helt plötsligt säger vakten, ställ er i kö, ni kommer ”få det ni vill ha”.

Så vi ställde oss i kö och ut kom de och då började fotograferandet och autograf-skrivning. Och snabba prat med grabbarna, trevliga är de allihopa! I alla fall när de möter sina fans!

2013-12-05 23.59.47Första kortet blev dock sådär, eftersom blixten inte ville vara med, men det går ändå.

2013-12-06 00.00.27

Till nästa ville blixten igen!

2013-12-06 00.00.19

Även på sista.

Så gick jag hem och var lycklig.

Har fortfarande nog inte helt fattat vad som hände och vad jag faktiskt var med om. Men jag landar nog snart. Nu lyssnar jag på Hanson på spotify och ”minns” tillbaka!

 

 



Lämna en kommentar